web
counter

Cara Ukur Saiz Cincin Untuk Masuk Ke Jari

Gift Kahwin Ads

Ia merupakan satu soalan yang paling penting di mana anda mahu semuanya dijalankan dengan lancar dan betul semasa merancangkan hari kebesaran anda.

Terdapat banyak hal dan perkara yang perlu dibuat sebelum perkahwinan, dan antara yang penting dan anda perlu tumpukan perhatian ke atasnya adalah untuk memilih cincin perkahwinan anda

Walaupun anda yakin tentang rasa teman wanita anda dalam perhiasan yang halus, anda mungkin sedang berusaha untuk menentukan saiz cincinnya.

Pastikan anda dapat pakai dengan selesa pada jari anda

Cincin anda sepatutnya sesuai dengan jari anda dengan selesa. Ia mesti dapat kekal pada jari anda tanpa mudah jatuh keluar dan juga cukup untuk meluncur dengan jari anda dengan memberikan sedikit pertahanan.

Di sini saya ingin berkongsi bersama anda semua di mana terdapat 3 cara yang boleh anda pakai untuk menentukan saiz jari anda supaya anda boleh dapat beli cincin yang sesuai dan selesa dipakai.

Cara Pertama: Ukur Dengan Benang atau Kertas

Ukur Saiz Cincin Anda Dengan Langkah Ini:

  • Balut benang atau kertas di sekitar pangkal jari anda.
  • Tandakan titik di mana hujung bertemu dengan pen.
  • Ukur benang atau kertas dengan sebatang pembaris dalam kiraan (mm).
  • Pilih ukuran yang paling dekat pada carta saiz cincin untuk mencari saiz cincin anda.

cincin saiz chart

Cara Kedua: Pakai Alat Pengukur Cincin

Jika anda bimbang tentang cara pertama yang dikongsikan tidak dapat menjaminkan ketepatan ukuran, maka anda boleh membeli alat pengukur cincin anda sendiri.

Alat ini bukan mahal sangat dan anda boleh beli alat ini dalam talian. Dengan adanya alat pengukur cincin, ini bermakna anda tidak perlu meninggalkan rumah anda dan anda dapat mencapai matlamat untuk mendapatkan ukuran jari anda dengan tepat.

Cara kedua adalah dengan mendapatkan satu alat pengukur cincin yang seperti pembaris lembut tetapi membuat design yang khas untuk ukuran jari. Atau anda boleh beli pembaris yang khas design untuk membolehkan anda membuat ukuran jari anda dengan senang dan tepat.

Boleh rujuk ke jadual di bawah untuk mengikut caranya untuk membuat ukuran jari anda.

ukur saiz cincin

Sekiranya anda tidak dapat cari pembaris lembut yang khas untuk ukuran jari, boleh juga anda pakai pembaris lembut seperti pembaris IKEA untuk mengukur saiz jari anda.

pembaris ikea

Cara Ketiga: Cetak Keluar Panduan Saiz Cincin

Anda juga boleh mencetak saiz cincin dari komputer anda di rumah. Semasa mencetak panduan, pastikan skala cetakan anda ditetapkan kepada 100 peratus dan kotak “Fit to Page” dibiarkan unchecked supaya anda boleh mendapatkan pengukuran yang tepat dari cetakan.

Letakkan gelang cincin pada bulatan Panduan Singkungan Cincin yang mudah digunakan ini sehingga anda dapat mencari saiz yang sepadan, atau potong jalur kertas pra-ukur dan gunakannya untuk mengukur jari anda.

Apa Yang Perlu Diambil Perhatian

Walaupun anda sudah lakukan ukuran, tetapi masih terdapat beberapa perkara yang perlukan anda mengambil perhatian dengan bersungguh-sungguh supaya anda dapat pastikan ukuran jari yang anda dapatkan adalah betul-betul tepat.

Jika tidak, anda mungkin beli cincin yang terlalu besar atau kecil di mana bila pakai pada jari, ia jadi longgar atau ketat. Dengan ini, anda akan membazirkan wang saja dengan membeli satu cincin yang tidak sesuai. Jika nak ubahsuai atau pilih yang baru akan habiskan anda lebih banyak wang juga.

Bukan ini sahaja, dalam perkahwinan terdapat banyak lagi hal lain yang perlu anda rancang dan sediakan. Jika habis terlalu banyak masa atas hal cincin, maka anda mungkin tidak mempunyai masa yang cukup untuk penyediaan hal lain.

Ini akan menjadikan anda rasa penat dan bimbang. Banyak tenaga akan dihabiskan dan mood anda pun akan jadi kurang baik juga. Sekiranya mood kurang baik, mungkin keseluruhan persediaan akan kena sangkut dan suasana pun boleh jadi tidak berapa bagus juga.

Jadi, memang perlulah anda ambil berat tentang perkara ini.

Buat ukuran dengan beberapa kali

Jangan cuba buat ukuran untuk satu kali saja. Adalah lebih baik untuk anda membuat percubaan ukuran jari dengan beberapa kali supaya boleh dapat ukuran yang paling tepat.

Adalah dinasihatkan untuk mengukur jari anda tiga hingga empat kali kerana saiz jari sebenarnya boleh berubah-ubah bergantung pada suhu bilik dan badan anda semasa anda membuat ukuran. Jari anda boleh menjadi lebih kecil jika ukur di dalam bilik yang sejuk anda ukuran akan jadi lebih besar jika badan anda terlalu panas.

Pilih cincin perkahwinan yang bersepadan dengan cita rasa anda adalah bagus sekali. Di samping itu, anda juga perlu pastikan bahawa cincin yang anda beli adalah sesuai dengan gaya anda dan bertemui bajet.

Pergi memilih cincin perkahwinan dengan mengunjungi beberapa kedai emas. Jika anda telah menetapkan hati anda pada cincin perkahwinan tertentu, tetapi ia tidak menemui bajet anda, anda boleh cuba untuk menyimpan wang selama beberapa bulan untuk mendapatkan cincin yang dikehendaki oleh hati anda. Lagipun, cincin perkahwinan adalah hiasan yang paling istimewa di antara semua perhiasan bagi perkahwinan anda.

 

manicure set promotion

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top